Friday, July 13, 2012

Bu sefer oldu sanki...






Tart benim korkulu rüyam. Geçen sene sıcak bir günde yapmayı denemiştim, kalıptan kazıyarak yemiştik. Görüntü tam bir felaketi. Ondan sonra da bir türlü kalkışamadım tekrar denemeye. Taa ki mis kokulu kayısıları görüpte  evde iki kişi olduğumuzu unutup, 2 kiloya yakın alana kadar..







Yedik yedik bitmiyor, gerçi benim meyvada sınırım yoktur. Beyne sinyal gitmiyor yeter yeme artık diye. Tabaktaki meyvalar bitene kadar çatlasam da yiyorum. Bir keresinde gövdem büyüklüğündeki bir karpuzun yarısını yemiştim sonra burnumdan karpuz suyu gelmişti.. (Şimdi yazarken kendim de inanamadım, olabilir mi böyle bir şey yoksa çolukluk işte ben mi öyle sanmıştım). Ama bu sefer dur dedim kendime, ziyan etme hepsini mideye indirip, şunların güzelliğine baksana bir seri fotoğrafı hayli hak ediyorlar..


Yani sırf fotoğraflarını çekebilmek için tekrar kalkıştım tart yapmaya.






İki tarifi karıştırdım birbirine. Tart kısmını Cafe Fernando 'dan aldım, kreması için de  hani geçenlerde yaptığım çilekli cheesecakedeki tarifi aynen uyguladım. Cafe Fernando’da verilen krema tarifinde çok fazla yumurta vardı, benim bu tartı yaptığım gecenin bir yarısı evde o kadar yumurta olmadığını farkettim. Mecburen diğer tarifi yaptım zaten sevmiştik diye.







İlk denediğimde tart hamurunu kalıbın büyüklüğüne gelecek şekilde açamamıştım bir türlü saçma bir şey olmuştu, sonradan anladım kalıbın büyük olduğunu: ) Bu sefer evde bulduğum daha küçük bir fırın kabını kullandım bu yüzden de kenarları klasik tartlarda olduğu gibi tırtık tırtık olmadı. Benimkiler pırtık pırtık: )


Malzemeler;

Tart Hamuru için (Cafe Fernando’dan alınmıştır.)



  • 1.5 su bardağı un


  • 1/2 su bardağı pudra şekeri


  • 1/4 çay kaşığı tuz


  • 125 gr tereyağı, soğuk


  • 1 yumurta sarısı



Kreması için




  • 500 ml. Süt


  • 1yumurta


  • 3 yemek kaşığı nişasta


  • 3 yemek kaşığı un


  • 50 gr. Margarin


  • ½ su bardağı şeker

Ve üstüne istediğiniz meyva.. Çilek, kayısı, şeftali…







Tart hamurunun yapılışındaki püf (inanmıyorum  yine püh yazmışım sonra farkettim:) arkadaşlar artık kabul edelim ben püf’e püh diyorum, puf’a da puh) noktaları için kesinlikle Cafe Fernando’nun yazdıklarını okuyun, gözünüz korkmasın ama.


Bu sıcak yaz günlerinde yanında birde vanılyalı dondurma ile serin serin öyle güzel oluyor ki..


Deneyenlere şimdiden afiyet olsun…





NOT; Biz bu akşam Altınoluk’a gidiyoruz , dengeyle düngeyle otuziki yengeyle: ) Arabaya nasıl sığacağız bilmem. Ben, kardeşim, bir de arkadaşımız ve dikiş makinam, kumaşlarım, babama aldığımız raflar, anneme aldığımız sehpa ve boyadığımız sandalyeler, ıvırlar zıvırlar… Yine utanacağım deniz otobüsüne binerken kontrol için bagajı açtıklarında, göç edermiş gibi…


Neyse işte arada bağlanmaya çalışacağım internete ama yine de güvenemiyorum kendime. Bir de sağ kol faleket bir süre de olsa bilgisayardan uzak kalsam iyi olacak. Bir hafta sonra görüşürüz…



Hadi bana ve diğer tatilcilere iyi tatiller, geri kalanı sıcaklara dikkat etsin, az hareket - bol su: )











 


I love all kind of fruit and I cannot stop myself eating fruit. Especially summer fruit are so delicious. I had never made any tart in my life until last summer. I had wanted to made a strawberry tart but I couldn't. It was disgusting. Since then, I have not tried.


Last weekend I bought wonderful apricots at a local market but it was too much for us. I decided to try the other tart recipe again and this time, I succeeded..


I used Cafe Fernando's recipe for the tart dough and my strawberry cheesecake recipe for the filling as you remember here.




For Tart Dough






  • 1 1/2 cups all-purpose flour




  • 1/2 cup confectioners’ sugar




  • 1/4 tsp salt




  • 1 stick plus 1 tbsp (9 tbsp) unsalted butter, chilled and cubed




  • 1 large egg yolk





 


Filling




  • 1 egg




  • 3 tablespoons of starch




  • 3 tablespoons flour




  • 50 g. margarine




  • ½ cup granulated sugar






To the top of; Fresh strawberries, apricot, peach, blackberry . What you want... You can see all detail Cafe  Fernando's blog about the tart.

P.S.; We are one week away from here. I will be in Altinoluk for summer vacation.

See you soon...




I wish you have a wonderful weekend...












 






No comments:

Post a Comment